Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- C3 --- literatuur --- thriller --- historische roman --- oudheid (x) --- Kunst en cultuur --- literatuur. --- thriller. --- historische roman. --- oudheid (x). --- Kunst en cultuur.
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- politieke filosofie --- 811 Filosofie --- Politiek --- Filosofie --- Democratie --- Macht --- Ideologieën --- Geweld --- Nazisme --- Terrorisme --- Ideologie --- Oudheid --- China --- Media --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Maatschappij --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Religious studies --- Vattimo, Gianni --- Godsdienstwetenschap. --- Vattimo, Gianni, --- Filosofie --- Nihilisme --- Secularisatie --- #GGSB: Filosofie --- 215.1 --- 215.1 Verhouding godsdienst en filosofie --- Verhouding godsdienst en filosofie --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Natural theology --- Christian theology --- Philosophy --- Godsdienst --- Filosofie --- Philosophy and religion --- Religion --- 20ste eeuw (x) --- C1 --- dialoog --- filosofie --- theologie --- #gsdb3 --- 215.1 --- 215.1 Verhouding godsdienst en filosofie --- Verhouding godsdienst en filosofie --- Christianity and philosophy --- Religion and philosophy --- Kerken en religie --- Oudheid --- China --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Cultuur --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw
Choose an application
Evolution--Religious aspects. --- Philosophy of nature --- Christian dogmatics --- Evolutieleer --- Wetenschapsfilosofie --- Filosofie --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Schepping --- 213 --- Schepping. Emanatisme. Evolutionisme. Creationisme. Eeuwigheid van de wereld --- GGSB: Dogmatiek. --- GGSB: Schepping. --- Schepping Emanatisme Evolutionisme Creationisme Eeuwigheid van de wereld. --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Dogmatiek --- Schepping
Choose an application
In Waarom leef ik? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is: Waarom leven wij? Hoe kun je gelukkig leven? Waarom is het leven hard? Waarom bestaat de mens? Word je later kampioen? Waarom gaan wij dood? (Bron: covertekst)
Didactics of philosophy --- Didactics of primary education --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- C3 --- dagelijks leven --- filosofie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- 476.8 --- 478.9 --- Dood(Kinderen en dood) --- Filosoferen met kinderen --- Geluk --- Zingeving --- 478 --- Ambitie --- Bestaan --- Dood --- Filosoferen-kinderen --- Ongeluk --- ambitie --- bestaan --- dood --- geluk --- leven --- ongeluk --- zingeving --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- 060352.jpg --- PXL-Education 2020 --- Filosofie ; kinderen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Filosofie voor kids is een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel belangrijke vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! In Wat is goed, wat is kwaad? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. Mag je stelen om te kunnen eten? Moet je lief zijn voor anderen? Moet je altijd gehoorzamen aan je ouders? Moet je alles zeggen? Moet je altijd doen wat je wil? Moet je anderen helpen?
General ethics --- Primary education --- toegepaste filosofie --- ethiek --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- C3 --- dagelijks leven --- filosofie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- kwaad (x) --- 476.8 --- 478.9 --- Diefstal --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Helpen --- Lief zijn --- Waardevorming --- 478 --- Ethiek --- Filosoferen-kinderen --- Goed --- Goedheid --- Kwaad --- Liegen --- Morele opvoeding --- Vrijheid --- Waarheid --- Wet --- gegeven woord --- gehoorzaamheid --- goed en kwaad --- lief zijn --- vrijheid --- wetgeving --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Moreel oordeel --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Affective and dynamic functions --- Art --- Western Europe --- Melancholy in art --- Mélancolie dans l'art --- Exhibitions. --- History --- Expositions --- Histoire --- melancholie --- waanzin --- wetenschappen --- psychiatrie --- landschappen --- portretten --- Ernst, Max --- Gogh, Vincent van --- Ruskin, John --- Dürer, Albrecht --- Art, European --- Thema's in de kunst ; melancholie ; geschiedenis --- Tentoonstellingscatalogi ; Parijs ; Grand Palais --- 7.041 --- 7.044 --- (069) --- sous la direction de Jean Clair --- kunst --- kunsttheorie --- esthetica --- psychologie --- genialiteit --- kunst en waanzin --- Saturnus --- oudheid --- middeleeuwen --- renaissance --- Aiax --- Ernst Max --- Dürer Albrecht --- alchemie --- muziek --- depressie --- Diderot Denis --- Watteau Jean-Antoine --- Verlichting --- Aufklärung --- romantiek --- landschapsschilderkunst --- Ruskin John --- Viollet-le-Duc Eugène --- van Gogh Vincent --- 7.03 --- 159.923 --- Iconografie ; de mens, portretten --- Iconografie ; historische voorstellingen --- (Musea. Collecties) --- Exhibitions --- History of art - Painting - Melancholy. --- Mélancolie dans l'art --- emotionele ziektes, waanzin, krankzinnigheid --- Melancholy in art - Exhibitions. --- Art, European - Exhibitions. --- Acqui 2006 --- melancholie. --- emotionele ziektes, waanzin, krankzinnigheid. --- wetenschappen. --- psychiatrie. --- landschappen. --- portretten. --- Ernst, Max. --- Van Gogh, Vincent. --- Ruskin, John. --- Dürer, Albrecht. --- Van Gogh, Vincent
Choose an application
In een eerste hoofdstuk wordt GIS - waarvan de S in het Engels zowel kan staan voor science als systems - als een wetenschap en een techniek gedefinieerd ; verder wordt de evolutie van GIS geschetst en wordt de relatie van GIS tot andere ruimtelijke wetenschappen en technieken gegeven. Het tweede hoofdstuk bespreekt de basisbegrippen die van belang zijn om de ruimte te modelleren in een digitale omgeving : gegevensmodellen, componenten van GIS, schaal en generalisatie en de verschillende methodes van geolokalisatie. Het derde hoofdstuk behandelt de datastructuren zowel in bredere zin als specifiek voor een geografisch informatiesysteem. In het vierde hoofstuk wordt de opbouw van sets van digitale geografische gegevens besproken. De correcte en efficiënte aanlevering van geografische informatie is de belangrijkste stap voor men enige analyse kan doen. Met de beschikbaarheid over betrouwbare en toegankelijke informatie staat of valt de toepasbaarheid van de ruimtelijke analyse op de geografische gegevens.
Barthes, Roland --- GIS (geografisch informatiesysteem) --- Quantitative methods in social research --- Information systems --- Geodesy. Cartography --- GIS --- geografie --- 910.2 --- 681.3*H21 --- informatiesystemen --- 911 --- 681.3*H21 Logical design: data models; normal forms; schema and subschema (Database management) --- Logical design: data models; normal forms; schema and subschema (Database management) --- Kinds and techniques of geographical exploration. Field work. Exploration and travels --- geografie, theoretische geografie --- Essay(s) --- 840-4 --- 840-4 Franse literatuur: essay --- Franse literatuur: essay --- 91 --- 681.324 --- gis --- geodesie --- xml (extensible markup language) --- gml (geography markup language) --- svg (scalable vector graphics) --- (zie ook: geografisch informatiesysteem) --- Aardrijkskunde --- Computertoepassingen --- Cartografie --- Franse literatuur --- Filosofie --- Applicatie --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Barthes, R. --- Барт, Ролан --- Bart, Rolan --- Baruto, Roran --- בארת, רולאן --- بارت، رولان --- ロラン・バルト --- Luolan Bate --- 羅蘭・巴特
Choose an application
Hoe ging men vroeger met gehandicapte en zieke mensen om? Verschilde dit per tijdperk en per cultuur? De historicus Ben Wuyts maakte een verkenningstocht door de geschiedenis om de vragen over dit onderwerp te kunnen beantwoorden. Het resultaat is een uitvoerig en minutieus overzicht van de Oudheid tot nu. Elk tijdperk wordt nauwkeurig beschreven. De stelling 'hoe primitiever de samenleving, hoe negatiever de omgang met zieken en gehandicapten' gaat niet op. Beeldvorming, sociale omgang en houdingen ten opzichte van gehandicapten evolueerden in de loop der eeuwen zowel positief als negatief. Wuyts stelt dat in de huidige tijd correcte informatie via onderwijs, opvoeding en media van wezenlijk belang blijft om misverstanden, stereotype denkbeelden en vooroordelen bij het brede publiek te ontzenuwen. Met dit boek geeft hij al heel veel informatie. Ben Wuyts studeerde geschiedenis aan de Universiteit Gent en werkte meer dan dertig jaar in een school voor motorisch en meervoudig gehandicapte kinderen. In 1996 verscheen van hem 'Anders, maar niet minder. Leven met een handicap'*. © NBD Biblion
People with disabilities --- History. --- gehandicapte --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- History --- Social medicine --- sociale geschiedenis --- zorg voor personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- personen met een beperking --- voorzieningen voor personen met een beperking --- Gehandicapten ; geschiedenis --- BPB0601 --- C3 --- eugenetica (x) --- gehandicapten --- gehandicaptenzorg (x) --- geschiedenis --- integratie (x) --- middeleeuwen (x) --- nieuwe tijd (x) --- nieuwste tijd (x) --- oudheid (x) --- 325 --- Gehandicapten --- Geschiedenis --- 906.9 --- bewegingsstoornissen --- blindheid (slechtziendheid) --- doofheid --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- Sociale geschiedenis --- stigmatisering --- S2006246.JPG --- 326 --- 904.9 --- economische geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis --- #gsdb8 --- 364.65 --- 667 Gehandicapten --- 364.65 Bijstandtrekker. Hulpbehoevende --(maatschappelijke zorg) --- Bijstandtrekker. Hulpbehoevende --(maatschappelijke zorg) --- Cripples --- Disabled --- Disabled people --- Disabled persons --- Handicapped --- Handicapped people --- Individuals with disabilities --- People with physical disabilities --- Persons with disabilities --- Physically challenged people --- Physically disabled people --- Physically handicapped --- Persons --- Disabilities --- Sociology of disability --- Kunst en cultuur --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- (zie ook: instellingen voor gehandicapten) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- 362.3 --- 308 --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Gehandicaptenzorg --- Gehandicapte kinderen --- Auditief gehandicapten --- Visueel gehandicapte kinderen --- Lichamelijk gehandicapten --- Integratie --- Prehistorie --- Oudheid --- Middeleeuwen --- Nieuwste tijd --- Beeldvorming --- Nederland --- Vlaanderen --- West-Europa --- Blinden --- Doven --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Samenleving --- Kinderen met een auditieve beperking --- Kinderen met een lichamelijke beperking --- Kind met een handicap --- Persoon met een handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Kind met een visuele handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Nieuwste Tijd --- Blinde --- Dove --- ouder --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Filosofie --- Oudere --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Gemeenschap --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Dier --- School --- Buurt --- Tekenkunst --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Kind met een auditieve handicap --- Kind met een lichamelijke handicap
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|